Hur ansluter ni er?

  1. Anläggningsägaren tar kontakt med SOS Alarm för avtal och anslutning till SOS Alarm.
  2. SOS kontaktar räddningstjänsten och informerar om den nya automatiska larmanläggningen.
  3. Räddningstjänsten kontaktar angiven kontaktperson för larmanläggning via e-post.
    Avtal upprättas via E-tjänster (rtjskaraborg.se) under "Avtal gällande automatisk larmanläggning – ansökan".
    Läs noggrant igenom våra Riktlinje för automatisk larmanläggning.pdf.
  4. När avtalet undertecknats av bägge parter och anläggningsägaren uppfyllt övriga kravställda punkter kontaktas Räddningstjänsten Skaraborg för omställning av lås på nyckelbox. Samtidigt hängs nycklar/taggar/passerkort in i nyckelboxen som ger Räddningstjänsten Skaraborg tillgång till objektet. Kontakt sker via automatlarm@rtjskaraborg.se
  5. När de angivna punkterna är uppfyllda kan larmanläggningen driftsättas.